wtorek, 16 października 2018

wpływ

ja tez miałem przy pierwszym projekcie problem z kuchnią. wychodziła mała, do 9m2 ale dając meble itd to zostawało p1,2m przejścia a to za mało dla komfortu. ja do tworzenia swojego projektu używam programu sweet home 3D. nie jest idealny ale pokaże to co się chce i można wrzucić meble z faktycznymi wymiarami i zobaczyć ile mamy miejsca i czy zmieści się to co chcę. ale aby nad czymś myśleć trzeba mieć jakiś projekt i punkt odniesienia. Nie jest problemem zrobienie ściany działowej z materiałów o innej wysokości niż ściany zewnętrzne. Niektórzy robią na przykład ozdobne ściany z cegły pełnej nietynkowane, albo ściany GK. Murując z silki daje się łączniki ocynkowane i łączy ścianę z zewnętrznym solbetem. Dzieci wyfrunęły, na szczęście budowy nie zacząłem jak były. Dom będzie dużo mniejszy ale robię jednak pokoje dla dzieci, by miały gdzie się przespać jak przyjadą na święta. Myślę też, że kiedyś tam, przy ewentualnej sprzedaży to też może mieć wpływ na cenę. W sumie, z domu 180 m2 powierzchni użytkowej zrobiło się 80 plus piwnica. ja swój SSO planuję zmieścić w podobnej kwocie mając 150m2 i dwie pełne kondygnacje z wiązarami. też sam planuje budowę i wiązary mam zamiar zamówić bo z dachem samemu już gorzej a wiązar załatwi sprawę dachu i stropu nad pietrem. krycie blacho-dachówką z pomocą rodziny nie powinno być problemu i nie będzie drogo. ale tylko praca własną z pomocą rodziny za flaszkę można zrobić po kosztach ale trwa to znacznie dłużej niż ekipa. nie wiem jak tam ocieplałeś fundament ale przy parterówce to chyba szału nie robiłeś jak w tej kwocie się zmieściłeś no chyba że nie liczyłeś do tego ocieplenia ale mi się wydaje że SSO powinien zawierać cały stan 0 czyli razem z ociepleniem i to co nad nim czyli mury i dach przykryty. Ja mam podejście takie, że robię dom dla swojej rodziny, a nie dla rodzin moich dzieci. Sam mieszkam w klocku z epoki Gierka i wiem jak to się sprawdza. Otóż nie sprawdza się! Jeśli dzieci mieszkają z rodzicami i mają wizję, że z partnerami i dziećmi się nie pomieszczą, to będą szukać innego rozwiązania zamiast zalegać starym na poddaszu. co do technologi budowy, z czego warto a z czego nie to ja stawiam na ściany zewnętrzne jako izolator a wewnętrzne do akumulacji. przy domu piętrowym do tego najlepiej nada się ytong+silka oryginalne. dlaczego? ze względu na system 20cm. mają te materiały tej wysokości więc łatwo je łączyć. dając przykładowo bloczki BK z solbetu nie zrobimy ściany wewnętrznej z silki bo solbet ma wysokość bloczka 24cm a silka innego producenta może mieć 22cm wiec nie połączy się ściany zewnętrznej i wewnętrznej. co innego przy parterówce z wiązarami bo one zazwyczaj nie wymagają ściany nośnej wewnętrznej a działówki można łącznikami połączyć. ściana z BK+30cm styro będzie miała lepszy współczynnik U niż silka czy porotherm +30cm styro. a do akumulacji powinny wystarczyć ściany wewnętrzne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz